2021 |
artículo |
Artificial Intelligence in Neuroeducation: The Influence of Emotions in the Learning Science
año: 2021 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1007/978-3-030-60467-7_6 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2020 |
artículo |
Usability evaluation of a conversational artificial intelligence interface
año: 2020 - tipo: Scopus
- https://doi.org/doi - Google Schoolar - Ver abstract
|
2020 |
artículo |
Internet and plagiarism in high school students [Internet y plagio en estudiantes de bachillerato]
año: 2020 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.23919/CISTI49556.2020.9141103 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2020 |
artículo |
Cluster analysis base on psychosocial information for alcohol, tobacco and other drugs consumers
año: 2020 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_22 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2020 |
artículo |
Artificial Intelligence Techniques to Detect and Prevent Corruption in Procurement: A Systematic Literature Review
año: 2020 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_21 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2020 |
artículo |
Application of techniques based on Artificial Intelligence for predicting the consumption of drugs and substances. A Systematic Mapping Review
año: 2020 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_4 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2020 |
artículo |
Machine learning applied to the analysis of alcohol consumption and its relationship with perceived stress [Aprendizaje automático aplicado al análisis del consumo de alcohol y su relación con el estrés percibido]
año: 2020 - tipo: Scopus
- https://doi.org/doi - Google Schoolar - Ver abstract
|
2020 |
artículo |
Application of data mining techniques for the prediction of tobacco and alcohol use in university students [Aplicación de técnicas de minería de datos para la predicción del consumo de tabaco y alcohol en estudiantes universitarios]
año: 2020 - tipo: Scopus
- https://doi.org/doi - Google Schoolar - Ver abstract
|
2020 |
artículo |
Data mining to detect and prevent corruption in contracts: Systematic mapping review [Minería de datos para detectar y prevenir la corrupción en los contratos: Revisión sistemática de mapeo]
año: 2020 - tipo: Scopus
- https://doi.org/doi - Google Schoolar - Ver abstract
|
2020 |
artículo |
Face recognition systems in math classroom through computer vision traditional techniques
año: 2020 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_51 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2020 |
artículo |
Cluster Analysis for Abstemious Characterization Based on Psycho-Social Information
año: 2020 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_15 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2020 |
artículo |
SMCS: Automatic real-time classification of ambient sounds, based on a Deep Neural Network and Mel Frequency Cepstral Coefficients
año: 2020 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_20 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2019 |
artículo |
User affective experience in environments with artificial intelligence, biometric sensors and/or accessible digital resources. A systematic literature review [Experiencia afectiva usuario en ambientes con inteligencia artificial, sensores biométricos y/o recursos digitales accesibles: Una revisión sistemática de literatura]
año: 2019 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.17013/risti.35.35–53 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2019 |
artículo |
Strategies and gamified teaching tools to reduce English learning difficulties in children with down syndrome Comparative study between digital and traditional resources in regular education environments
año: 2019 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1145/3364138.3364165 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2019 |
artículo |
Serious games for rehabilitation: gestural interaction in personalized gamified exercises through a recommender system
año: 2019 - tipo: ISI
- https://doi.org/10.1016/j.jbi.2019.103266 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2019 |
artículo |
Development of Machine Learning model for Mobile Advanced Driver Assistance (ADA)
año: 2019 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1109/ICI2ST.2019.00030 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2019 |
artículo |
Improving cognitive abilities through gestural interaction
año: 2019 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1145/3364138.3364157 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2019 |
artículo |
Strategies and gamified teaching tools to reduce English learning difficulties in children with Down Syndrome
año: 2019 - tipo: ACM
- https://doi.org/https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3364138.3364165 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2019 |
artículo |
Gesture-based Children Computer Interaction for Inclusive Education: A Systematic Literature Review
año: 2019 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1007/978-3-030-05532-5_10 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2019 |
artículo |
Improving the Design of Virtual Learning Environments from a Usability Study
año: 2019 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1007/978-3-030-02828-2_8 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2019 |
artículo |
Improving Cognitive Visual-Motor Abilities in Individuals with Down Syndrome
año: 2019 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.3390/s19183984 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2018 |
artículo |
Promoting innovation and entrepreneurship skills in professionals in software engineering training: An approach to the academy and bodies of knowledge context
año: 2018 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363312 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2018 |
artículo |
Educational math game for stimulation of children with dyscalculia
año: 2018 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1007/978-3-319-73450-7_58 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2018 |
artículo |
Method for emotion corpus validation from the consensual identification of patterns in Alzheimer’s patients
año: 2018 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1007/978-3-319-73450-7_15 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2018 |
artículo |
Methodology for Systematic Literature Review applied to Engineering and Education
año: 2018 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363388 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2017 |
artículo |
Experiencia Afectiva de Usuario (UAX): Modelo desde sensores biométricos en aula de clase con plataforma gamificada de Interacción Gestual
año: 2017 - tipo: IEEE
- https://riull.ull.es/xmlui/bitstream/handle/915/6737/CIVE17_paper_46.pdf - Google Schoolar - Ver abstract
|
2016 |
artículo |
Enhancing phonological awareness in Children with Dyslexia: Application based on a computer learning game environment
año: 2016 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1145/3051488.3051518 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2016 |
artículo |
Emotions analysis techniques: Their application in the identification of criteria for selecting suitable Open Educational Resources (OERs)
año: 2016 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1109/ICBL.2015.7387644 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2016 |
artículo |
Diseño de un juego serio para la mejora de la conciencia fonológica de los niños con dislexia
año: 2016 - tipo: IEEE
- Google Schoolar - Ver abstract
|
2015 |
artículo |
Mobile learning: Perspectives [Aprendizaje móvil: Perspectivas]
año: 2015 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.7238/rusc.v12i1.1944 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2015 |
artículo |
A contribution to the method of automatic identification of human emotions by using semantic structures
año: 2015 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1109/ICL.2014.7017748 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2015 |
artículo |
Facial Emotion Analysis in Down's syndrome children in classroom
año: 2015 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1145/2829875.2829882 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2014 |
artículo |
Methodology of Emotional Evaluation in Education and Rehabilitation Activities for People with Down Syndrome
año: 2014 - tipo: ACM
- https://doi.org/10.1145/2662253.2662274 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2013 |
artículo |
Monitoring of the teaching-learning of computer architecture based on skills, learning styles and semantic elements
año: 2013 - tipo: Scopus
- https://doi.org/10.1109/TALE.2013.6654516 - Google Schoolar - Ver abstract
|
2021 |
libro |
Ser Maestro en tiempos de pandemia
año: 2021 - tipo: Científico - estado: publicado
|
2019 |
libro |
Memorias VIII Investiga
año: 2019 - tipo: Libros de Actas - estado: publicado
|
2018 |
libro |
VIII Jornadas Internacionales de Campus Virtuales (JICV'18)
año: 2018 - tipo: Libros de Actas - estado: publicado
|
2017 |
libro |
Usability Study of Didactical Resources to Children with Down Syndrome
año: 2017 - tipo: Científico - estado: publicado
|
2013 |
libro |
Actas IX Congreso Internacional sobre el enfoque Basado en Competencias. CIEBC 2013
año: 2013 - tipo: Libros de Actas - estado: publicado
|