Header Top

  • UTPL en línea
  • CANVAS
email
fb
fb
tw
tw

Formulario de búsqueda

menu
  • INICIO
  • ¿Quiénes somos?
  • Parque científico y tecnológico
  • Laboratorios
  • Investigación
  • Noticias

IR A LA SECCIÓN

menu
keyboard_arrow_up

Usted está aquí

Inicio / Artículos Pablo Vicente Torres Carrión

Artículos



año tipo documento
2021 artículo

Artificial Intelligence in Neuroeducation: The Influence of Emotions in the Learning Science
año: 2021 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1007/978-3-030-60467-7_6 - Google Schoolar - Ver abstract

2020 artículo

Usability evaluation of a conversational artificial intelligence interface
año: 2020 - tipo: Scopus - https://doi.org/doi - Google Schoolar - Ver abstract

2020 artículo

Internet and plagiarism in high school students [Internet y plagio en estudiantes de bachillerato]
año: 2020 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.23919/CISTI49556.2020.9141103 - Google Schoolar - Ver abstract

2020 artículo

Cluster analysis base on psychosocial information for alcohol, tobacco and other drugs consumers
año: 2020 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_22 - Google Schoolar - Ver abstract

2020 artículo

Artificial Intelligence Techniques to Detect and Prevent Corruption in Procurement: A Systematic Literature Review
año: 2020 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_21 - Google Schoolar - Ver abstract

2020 artículo

Application of techniques based on Artificial Intelligence for predicting the consumption of drugs and substances. A Systematic Mapping Review
año: 2020 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_4 - Google Schoolar - Ver abstract

2020 artículo

Machine learning applied to the analysis of alcohol consumption and its relationship with perceived stress [Aprendizaje automático aplicado al análisis del consumo de alcohol y su relación con el estrés percibido]
año: 2020 - tipo: Scopus - https://doi.org/doi - Google Schoolar - Ver abstract

2020 artículo

Application of data mining techniques for the prediction of tobacco and alcohol use in university students [Aplicación de técnicas de minería de datos para la predicción del consumo de tabaco y alcohol en estudiantes universitarios]
año: 2020 - tipo: Scopus - https://doi.org/doi - Google Schoolar - Ver abstract

2020 artículo

Data mining to detect and prevent corruption in contracts: Systematic mapping review [Minería de datos para detectar y prevenir la corrupción en los contratos: Revisión sistemática de mapeo]
año: 2020 - tipo: Scopus - https://doi.org/doi - Google Schoolar - Ver abstract

2020 artículo

Face recognition systems in math classroom through computer vision traditional techniques
año: 2020 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_51 - Google Schoolar - Ver abstract

2020 artículo

Cluster Analysis for Abstemious Characterization Based on Psycho-Social Information
año: 2020 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_15 - Google Schoolar - Ver abstract

2020 artículo

SMCS: Automatic real-time classification of ambient sounds, based on a Deep Neural Network and Mel Frequency Cepstral Coefficients
año: 2020 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1007/978-3-030-42520-3_20 - Google Schoolar - Ver abstract

2019 artículo

User affective experience in environments with artificial intelligence, biometric sensors and/or accessible digital resources. A systematic literature review [Experiencia afectiva usuario en ambientes con inteligencia artificial, sensores biométricos y/o recursos digitales accesibles: Una revisión sistemática de literatura]
año: 2019 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.17013/risti.35.35–53 - Google Schoolar - Ver abstract

2019 artículo

Strategies and gamified teaching tools to reduce English learning difficulties in children with down syndrome Comparative study between digital and traditional resources in regular education environments
año: 2019 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1145/3364138.3364165 - Google Schoolar - Ver abstract

2019 artículo

Serious games for rehabilitation: gestural interaction in personalized gamified exercises through a recommender system
año: 2019 - tipo: ISI - https://doi.org/10.1016/j.jbi.2019.103266 - Google Schoolar - Ver abstract

2019 artículo

Development of Machine Learning model for Mobile Advanced Driver Assistance (ADA)
año: 2019 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1109/ICI2ST.2019.00030 - Google Schoolar - Ver abstract

2019 artículo

Improving cognitive abilities through gestural interaction
año: 2019 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1145/3364138.3364157 - Google Schoolar - Ver abstract

2019 artículo

Strategies and gamified teaching tools to reduce English learning difficulties in children with Down Syndrome
año: 2019 - tipo: ACM - https://doi.org/https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3364138.3364165 - Google Schoolar - Ver abstract

2019 artículo

Gesture-based Children Computer Interaction for Inclusive Education: A Systematic Literature Review
año: 2019 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1007/978-3-030-05532-5_10 - Google Schoolar - Ver abstract

2019 artículo

Improving the Design of Virtual Learning Environments from a Usability Study
año: 2019 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1007/978-3-030-02828-2_8 - Google Schoolar - Ver abstract

2019 artículo

Improving Cognitive Visual-Motor Abilities in Individuals with Down Syndrome
año: 2019 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.3390/s19183984 - Google Schoolar - Ver abstract

2018 artículo

Promoting innovation and entrepreneurship skills in professionals in software engineering training: An approach to the academy and bodies of knowledge context
año: 2018 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363312 - Google Schoolar - Ver abstract

2018 artículo

Educational math game for stimulation of children with dyscalculia
año: 2018 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1007/978-3-319-73450-7_58 - Google Schoolar - Ver abstract

2018 artículo

Method for emotion corpus validation from the consensual identification of patterns in Alzheimer’s patients
año: 2018 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1007/978-3-319-73450-7_15 - Google Schoolar - Ver abstract

2018 artículo

Methodology for Systematic Literature Review applied to Engineering and Education
año: 2018 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363388 - Google Schoolar - Ver abstract

2017 artículo

Experiencia Afectiva de Usuario (UAX): Modelo desde sensores biométricos en aula de clase con plataforma gamificada de Interacción Gestual
año: 2017 - tipo: IEEE - https://riull.ull.es/xmlui/bitstream/handle/915/6737/CIVE17_paper_46.pdf - Google Schoolar - Ver abstract

2016 artículo

Enhancing phonological awareness in Children with Dyslexia: Application based on a computer learning game environment
año: 2016 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1145/3051488.3051518 - Google Schoolar - Ver abstract

2016 artículo

Emotions analysis techniques: Their application in the identification of criteria for selecting suitable Open Educational Resources (OERs)
año: 2016 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1109/ICBL.2015.7387644 - Google Schoolar - Ver abstract

2016 artículo

Diseño de un juego serio para la mejora de la conciencia fonológica de los niños con dislexia
año: 2016 - tipo: IEEE - Google Schoolar - Ver abstract

2015 artículo

Mobile learning: Perspectives [Aprendizaje móvil: Perspectivas]
año: 2015 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.7238/rusc.v12i1.1944 - Google Schoolar - Ver abstract

2015 artículo

A contribution to the method of automatic identification of human emotions by using semantic structures
año: 2015 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1109/ICL.2014.7017748 - Google Schoolar - Ver abstract

2015 artículo

Facial Emotion Analysis in Down's syndrome children in classroom
año: 2015 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1145/2829875.2829882 - Google Schoolar - Ver abstract

2014 artículo

Methodology of Emotional Evaluation in Education and Rehabilitation Activities for People with Down Syndrome
año: 2014 - tipo: ACM - https://doi.org/10.1145/2662253.2662274 - Google Schoolar - Ver abstract

2013 artículo

Monitoring of the teaching-learning of computer architecture based on skills, learning styles and semantic elements
año: 2013 - tipo: Scopus - https://doi.org/10.1109/TALE.2013.6654516 - Google Schoolar - Ver abstract

2021 libro

Ser Maestro en tiempos de pandemia
año: 2021 - tipo: Científico - estado: publicado

2019 libro

Memorias VIII Investiga
año: 2019 - tipo: Libros de Actas - estado: publicado

2018 libro

VIII Jornadas Internacionales de Campus Virtuales (JICV'18)
año: 2018 - tipo: Libros de Actas - estado: publicado

2017 libro

Usability Study of Didactical Resources to Children with Down Syndrome
año: 2017 - tipo: Científico - estado: publicado

2013 libro

Actas IX Congreso Internacional sobre el enfoque Basado en Competencias. CIEBC 2013
año: 2013 - tipo: Libros de Actas - estado: publicado

keyboard_arrow_up

contactos

Contactos

Ecuador

San Cayetano Alto - Loja

 Buzón de consultas

 1800 88 75 88

 WhatsApp: 0999565400

PBX: 07 370 1444

 

vinculos

Vínculos de interés

  • Investigación
  • Parque Científico y Tecnológico
  • Infraestructura 
  • Grupos de investigación

Copyright 2018. Universidad Técnica Particular de Loja

fb
fb
tw
tw